Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 134 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,6 %15,7 %715 00050 %
Yle TV214,0 %6,0 %733 00051 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,1 %271 00019 %
Yle yhteensä28,7 %22,7 %935 00065 %
MTV321,2 %25,0 %771 00054 %
Sub7,2 %7,0 %513 00036 %
AVA1,5 %1,3 %280 00020 %
C More Total2,1 %2,3 %147 00010 %
MTV yhteensä32,0 %35,6 %901 00063 %
Nelonen9,7 %13,5 %700 00049 %
Jim3,0 %2,9 %351 00025 %
Liv2,4 %2,6 %355 00025 %
Hero0,9 %1,2 %172 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %20,1 %844 00059 %
TV53,3 %3,3 %443 00031 %
Kutonen2,9 %2,8 %279 00020 %
Frii2,4 %1,7 %161 00011 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC3,3 %2,8 %250 00017 %
Warner Bros. Discovery12,2 %10,9 %614 00043 %
STAR Channel6,4 %5,9 %315 00022 %
National Geographic Channel1,4 %1,4 %211 00015 %
Disney Finland7,8 %7,3 %416 00029 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,4 %5,1 %354 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 134 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.