Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 511 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %28,8 %3 479 00065 %
Yle TV214,6 %6,0 %3 341 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %2 093 00039 %
Yle yhteensä45,8 %37,4 %4 018 00075 %
MTV319,1 %23,8 %3 480 00065 %
Sub4,0 %4,6 %2 395 00044 %
AVA2,0 %2,3 %1 603 00030 %
C More Total1,2 %1,4 %728 00014 %
MTV yhteensä26,2 %32,1 %3 833 00071 %
Nelonen7,5 %11,2 %3 172 00059 %
Jim2,2 %1,9 %1 738 00032 %
Liv1,7 %2,0 %1 846 00034 %
Hero0,6 %0,9 %1 090 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %16,0 %3 542 00066 %
TV52,8 %2,8 %2 073 00038 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 451 00027 %
Frii1,8 %1,5 %1 104 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %59 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 158 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,1 %2 671 00050 %
STAR Channel2,3 %2,5 %1 373 00025 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %1 245 00023 %
Disney Finland4,4 %3,9 %1 972 00037 %
Muut3,5 %3,5 %1 445 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 511 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.