Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 559 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %14,3 %361 00052 %
Yle TV214,3 %5,8 %366 00053 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,2 %148 00021 %
Yle yhteensä27,1 %21,3 %474 00069 %
MTV321,6 %26,5 %380 00055 %
Sub5,3 %5,1 %237 00034 %
AVA1,8 %1,5 %166 00024 %
C More Total0,9 %1,1 %53 0008 %
MTV yhteensä29,6 %34,2 %448 00065 %
Nelonen10,3 %14,1 %378 00055 %
Jim2,8 %3,0 %173 00025 %
Liv3,1 %2,9 %196 00028 %
Hero1,1 %1,4 %96 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,3 %21,4 %444 00064 %
TV53,1 %3,3 %218 00032 %
Kutonen2,6 %2,5 %118 00017 %
Frii3,9 %2,6 %101 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %8 0001 %
TLC5,2 %4,0 %152 00022 %
Warner Bros. Discovery15,1 %12,5 %320 00046 %
STAR Channel6,4 %6,4 %156 00023 %
National Geographic Channel1,3 %1,4 %97 00014 %
Disney Finland7,7 %7,9 %206 00030 %
Muut3,8 %3,7 %171 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %559 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.