Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 552 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,0 %15,7 %354 00051 %
Yle TV216,4 %13,4 %350 00051 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,1 %146 00021 %
Yle yhteensä31,3 %30,2 %447 00065 %
MTV318,9 %21,6 %338 00049 %
Sub5,4 %5,8 %256 00037 %
AVA2,4 %2,5 %177 00026 %
C More Total0,8 %0,8 %50 0007 %
MTV yhteensä27,5 %30,8 %436 00063 %
Nelonen4,9 %6,1 %288 00042 %
Jim3,3 %2,5 %161 00023 %
Liv2,3 %2,3 %192 00028 %
Hero1,1 %1,5 %96 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,4 %392 00057 %
TV54,0 %4,0 %233 00034 %
Kutonen2,2 %2,4 %139 00020 %
Frii4,0 %2,7 %100 00015 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %12 0002 %
TLC5,5 %5,0 %145 00021 %
Warner Bros. Discovery16,1 %14,5 %360 00052 %
STAR Channel6,5 %6,5 %165 00024 %
National Geographic Channel1,9 %1,5 %92 00013 %
Disney Finland8,4 %8,0 %219 00032 %
Muut5,6 %4,7 %168 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %552 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.