Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %31,4 %3 323 00066 %
Yle TV213,8 %10,7 %3 115 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %2 013 00040 %
Yle yhteensä47,6 %44,7 %3 700 00074 %
MTV317,8 %21,0 %3 172 00063 %
Sub3,8 %3,8 %2 210 00044 %
AVA2,3 %2,5 %1 631 00033 %
C More Total1,2 %1,3 %692 00014 %
MTV yhteensä25,1 %28,7 %3 545 00071 %
Nelonen3,9 %4,5 %2 617 00052 %
Jim2,4 %2,1 %1 746 00035 %
Liv1,6 %1,9 %1 697 00034 %
Hero0,8 %1,2 %1 122 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %9,6 %3 171 00063 %
TV53,2 %3,1 %2 177 00043 %
Kutonen2,8 %2,6 %1 603 00032 %
Frii2,1 %1,7 %1 201 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0001 %
TLC2,0 %2,1 %1 161 00023 %
Warner Bros. Discovery10,6 %9,9 %2 795 00056 %
STAR Channel2,4 %2,5 %1 309 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 255 00025 %
Disney Finland4,8 %4,3 %1 883 00038 %
Muut3,8 %3,8 %1 242 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 156 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.