Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 993 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,5 %31,2 %1 587 00064 %
Yle TV213,3 %9,6 %1 521 00062 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %989 00040 %
Yle yhteensä46,4 %43,3 %1 773 00072 %
MTV315,7 %19,7 %1 541 00062 %
Sub4,8 %4,7 %1 156 00047 %
AVA1,9 %2,1 %729 00030 %
C More Total1,6 %1,9 %397 00016 %
MTV yhteensä24,0 %28,4 %1 706 00069 %
Nelonen3,8 %4,3 %1 261 00051 %
Jim2,7 %2,3 %904 00037 %
Liv1,1 %1,3 %779 00032 %
Hero0,9 %1,4 %573 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,6 %9,4 %1 556 00063 %
TV53,5 %3,8 %1 100 00045 %
Kutonen4,1 %3,6 %903 00037 %
Frii1,7 %1,3 %598 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %29 0001 %
TLC1,0 %0,9 %505 00020 %
Warner Bros. Discovery11,1 %10,3 %1 365 00055 %
STAR Channel2,9 %3,1 %712 00029 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %722 00029 %
Disney Finland6,4 %5,5 %1 006 00041 %
Muut4,4 %4,5 %653 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 993 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.