Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 306 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,4 %31,4 %1 804 00066 %
Yle TV215,0 %11,8 %1 707 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,8 %1 068 00039 %
Yle yhteensä49,0 %45,9 %2 050 00075 %
MTV319,5 %22,0 %1 687 00062 %
Sub2,9 %3,1 %1 097 00040 %
AVA2,7 %2,9 %928 00034 %
C More Total0,8 %0,9 %312 00011 %
MTV yhteensä25,9 %28,8 %1 917 00070 %
Nelonen4,2 %4,5 %1 408 00052 %
Jim2,1 %1,9 %868 00032 %
Liv2,1 %2,3 %927 00034 %
Hero0,8 %1,1 %553 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %9,7 %1 687 00062 %
TV52,8 %2,5 %1 104 00040 %
Kutonen1,5 %1,7 %716 00026 %
Frii2,4 %2,0 %614 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %19 0001 %
TLC3,0 %3,1 %668 00025 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,7 %1 490 00055 %
STAR Channel1,9 %2,1 %617 00023 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %543 00020 %
Disney Finland3,3 %3,3 %906 00033 %
Muut3,1 %3,2 %630 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 306 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.