Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 456 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %31,3 %3 465 00064 %
Yle TV214,4 %10,7 %3 344 00062 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %2 102 00039 %
Yle yhteensä47,8 %44,6 %3 965 00074 %
MTV317,5 %20,9 %3 292 00061 %
Sub3,9 %3,9 %2 316 00043 %
AVA2,3 %2,5 %1 673 00031 %
C More Total1,2 %1,3 %727 00013 %
MTV yhteensä24,9 %28,6 %3 733 00069 %
Nelonen4,1 %4,5 %2 762 00051 %
Jim2,4 %2,1 %1 791 00033 %
Liv1,6 %1,8 %1 718 00032 %
Hero0,8 %1,2 %1 131 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %9,6 %3 342 00062 %
TV53,2 %3,1 %2 241 00042 %
Kutonen2,8 %2,6 %1 638 00030 %
Frii2,0 %1,7 %1 217 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %48 0001 %
TLC2,0 %2,1 %1 181 00022 %
Warner Bros. Discovery10,5 %10,0 %2 910 00054 %
STAR Channel2,4 %2,6 %1 365 00025 %
National Geographic Channel2,4 %1,8 %1 283 00024 %
Disney Finland4,8 %4,3 %1 958 00036 %
Muut3,8 %3,8 %1 327 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 456 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.