Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Naiset 10–24
Kohderyhmän väestö: 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 286 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 64 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,0 %18,2 %146 00032 %
Yle TV216,6 %10,1 %116 00026 %
Yle Teema&Fem1,5 %2,0 %26 0006 %
Yle yhteensä31,1 %30,3 %198 00044 %
MTV313,6 %11,5 %84 00019 %
Sub6,2 %6,9 %69 00015 %
AVA3,4 %5,3 %60 00013 %
C More Total7,4 %8,6 %38 0008 %
MTV yhteensä30,6 %32,3 %163 00036 %
Nelonen7,1 %8,8 %96 00021 %
Jim4,1 %3,4 %32 0007 %
Liv1,1 %1,0 %32 0007 %
Hero0,7 %1,1 %24 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %14,2 %121 00027 %
TV55,0 %4,8 %57 00013 %
Kutonen4,6 %5,0 %44 00010 %
Frii1,2 %1,8 %24 0005 %
The Discovery Channel0,4 %0,7 %4 0001 %
TLC1,9 %2,1 %41 0009 %
Warner Bros. Discovery13,1 %14,4 %122 00027 %
STAR Channel7,1 %5,7 %34 0008 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %35 0008 %
Disney Finland9,4 %7,5 %57 00013 %
Muut7,6 %8,7 %61 00014 %
Yhteensä100,0 %100,0 %286 00064 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.