Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,2 %38,0 %666 00093 %
Yle TV215,1 %12,6 %624 00087 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,4 %482 00067 %
Yle yhteensä56,7 %54,1 %683 00095 %
MTV320,7 %23,1 %659 00092 %
Sub1,6 %1,8 %363 00051 %
AVA2,3 %2,2 %353 00049 %
C More Total0,4 %0,3 %90 00013 %
MTV yhteensä25,1 %27,4 %663 00092 %
Nelonen3,2 %3,2 %506 00070 %
Jim1,8 %1,6 %341 00048 %
Liv1,8 %2,1 %355 00050 %
Hero0,7 %1,0 %226 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,6 %7,9 %563 00078 %
TV51,9 %1,6 %402 00056 %
Kutonen1,1 %1,3 %258 00036 %
Frii1,4 %1,0 %231 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,6 %2,7 %250 00035 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,6 %476 00066 %
STAR Channel0,5 %0,6 %192 00027 %
National Geographic Channel1,1 %0,9 %180 00025 %
Disney Finland1,6 %1,5 %275 00038 %
Muut2,2 %2,7 %181 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %687 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.