Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,4 %38,4 %1 218 00095 %
Yle TV214,8 %11,5 %1 154 00090 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,2 %902 00070 %
Yle yhteensä56,0 %53,1 %1 236 00096 %
MTV318,4 %22,0 %1 188 00092 %
Sub2,4 %2,3 %722 00056 %
AVA2,1 %2,3 %662 00051 %
C More Total0,9 %0,9 %227 00018 %
MTV yhteensä23,9 %27,5 %1 203 00093 %
Nelonen3,0 %2,9 %947 00074 %
Jim2,0 %1,7 %664 00052 %
Liv1,5 %1,8 %674 00052 %
Hero0,8 %1,2 %476 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,3 %7,6 %1 074 00083 %
TV52,0 %2,0 %767 00060 %
Kutonen2,1 %1,8 %555 00043 %
Frii1,5 %1,1 %475 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %3 0000 %
TLC1,8 %1,8 %442 00034 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,9 %885 00069 %
STAR Channel0,7 %0,8 %393 00031 %
National Geographic Channel2,2 %1,6 %472 00037 %
Disney Finland3,0 %2,4 %600 00047 %
Muut2,8 %3,2 %371 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 241 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.