Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 639 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %26,7 %570 00083 %
Yle TV211,5 %9,2 %543 00079 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,6 %392 00057 %
Yle yhteensä41,6 %38,6 %610 00089 %
MTV315,9 %19,6 %556 00081 %
Sub5,1 %5,7 %418 00061 %
AVA2,2 %2,3 %273 00040 %
C More Total1,3 %1,3 %153 00022 %
MTV yhteensä24,5 %28,9 %586 00085 %
Nelonen4,3 %5,1 %468 00068 %
Jim2,5 %2,2 %328 00048 %
Liv1,0 %1,2 %275 00040 %
Hero0,9 %1,6 %217 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %10,1 %521 00076 %
TV54,8 %5,0 %417 00061 %
Kutonen5,1 %4,7 %361 00053 %
Frii2,1 %1,6 %260 00038 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %27 0004 %
TLC0,8 %0,5 %194 00028 %
Warner Bros. Discovery14,2 %13,0 %511 00074 %
STAR Channel3,1 %3,5 %274 00040 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %293 00043 %
Disney Finland6,6 %5,8 %388 00056 %
Muut5,0 %4,4 %216 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %639 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.