Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,7 %31,6 %1 736 00068 %
Yle TV214,4 %11,6 %1 594 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,7 %1 024 00040 %
Yle yhteensä48,7 %45,9 %1 926 00076 %
MTV319,8 %22,2 %1 631 00064 %
Sub2,9 %3,1 %1 054 00041 %
AVA2,7 %2,9 %902 00035 %
C More Total0,8 %0,8 %296 00012 %
MTV yhteensä26,2 %28,9 %1 839 00072 %
Nelonen4,1 %4,5 %1 356 00053 %
Jim2,1 %1,9 %841 00033 %
Liv2,1 %2,3 %918 00036 %
Hero0,8 %1,1 %549 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %9,8 %1 614 00064 %
TV52,9 %2,5 %1 076 00042 %
Kutonen1,5 %1,7 %699 00028 %
Frii2,5 %2,0 %604 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %15 0001 %
TLC3,0 %3,1 %656 00026 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,6 %1 430 00056 %
STAR Channel1,9 %2,0 %597 00023 %
National Geographic Channel1,4 %1,2 %533 00021 %
Disney Finland3,3 %3,2 %876 00034 %
Muut3,1 %3,2 %589 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 163 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.