Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %27,9 %1 139 00083 %
Yle TV211,7 %9,3 %1 047 00076 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %762 00056 %
Yle yhteensä42,3 %39,6 %1 208 00088 %
MTV317,4 %20,7 %1 106 00081 %
Sub4,5 %4,7 %784 00057 %
AVA2,9 %3,1 %585 00043 %
C More Total1,1 %1,2 %270 00020 %
MTV yhteensä25,8 %29,6 %1 164 00085 %
Nelonen4,6 %5,4 %933 00068 %
Jim2,3 %2,1 %636 00046 %
Liv1,7 %2,0 %614 00045 %
Hero0,8 %1,3 %421 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,7 %1 059 00077 %
TV54,4 %4,1 %800 00058 %
Kutonen3,5 %3,2 %619 00045 %
Frii2,9 %2,5 %508 00037 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %27 0002 %
TLC1,7 %1,8 %415 00030 %
Warner Bros. Discovery13,6 %12,5 %982 00072 %
STAR Channel2,6 %2,7 %480 00035 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %518 00038 %
Disney Finland5,2 %4,7 %714 00052 %
Muut4,3 %3,7 %395 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 278 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.