Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 2/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 151 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,1 %31,1 %1 662 00062 %
Yle TV213,8 %9,6 %1 637 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,5 %1 033 00039 %
Yle yhteensä46,7 %43,2 %1 915 00072 %
MTV315,5 %19,7 %1 606 00060 %
Sub4,8 %4,7 %1 219 00046 %
AVA1,9 %2,1 %745 00028 %
C More Total1,6 %1,9 %414 00016 %
MTV yhteensä23,9 %28,4 %1 815 00068 %
Nelonen3,9 %4,4 %1 354 00051 %
Jim2,7 %2,4 %923 00035 %
Liv1,1 %1,3 %792 00030 %
Hero0,9 %1,4 %578 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %9,5 %1 654 00062 %
TV53,6 %3,8 %1 137 00043 %
Kutonen4,1 %3,6 %922 00035 %
Frii1,6 %1,3 %603 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %29 0001 %
TLC1,0 %0,9 %513 00019 %
Warner Bros. Discovery11,0 %10,3 %1 420 00053 %
STAR Channel2,9 %3,1 %748 00028 %
National Geographic Channel3,4 %2,4 %740 00028 %
Disney Finland6,3 %5,5 %1 052 00039 %
Muut4,4 %4,5 %696 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 151 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.