Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %27,5 %1 671 00063 %
Yle TV218,7 %9,7 %1 694 00064 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,6 %1 150 00043 %
Yle yhteensä47,9 %39,9 %1 942 00073 %
MTV310,3 %16,8 %1 627 00061 %
Sub5,4 %5,6 %1 288 00048 %
AVA1,6 %2,1 %819 00031 %
C More Total1,2 %1,6 %364 00014 %
MTV yhteensä18,5 %26,1 %1 834 00069 %
Nelonen4,7 %5,8 %1 527 00057 %
Jim2,3 %2,2 %1 029 00039 %
Liv1,1 %1,3 %887 00033 %
Hero0,7 %1,1 %640 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,8 %10,4 %1 692 00063 %
TV510,3 %11,5 %1 513 00057 %
Kutonen2,4 %2,1 %940 00035 %
Frii1,4 %1,4 %644 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0001 %
TLC0,7 %0,7 %558 00021 %
Warner Bros. Discovery15,1 %15,9 %1 670 00063 %
STAR Channel2,2 %2,5 %746 00028 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %799 00030 %
Disney Finland5,6 %4,7 %1 068 00040 %
Muut4,6 %4,2 %703 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 221 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.