Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 586 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,0 %12,3 %363 00053 %
Yle TV218,2 %9,3 %375 00054 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,4 %170 00025 %
Yle yhteensä30,3 %23,0 %466 00067 %
MTV312,8 %18,9 %359 00052 %
Sub5,7 %5,1 %292 00042 %
AVA1,9 %2,0 %158 00023 %
C More Total0,7 %1,0 %56 0008 %
MTV yhteensä21,1 %27,0 %452 00065 %
Nelonen6,4 %7,6 %348 00050 %
Jim3,1 %3,1 %198 00029 %
Liv3,3 %3,6 %228 00033 %
Hero1,1 %1,3 %122 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %15,6 %433 00063 %
TV512,1 %13,9 %329 00048 %
Kutonen2,3 %2,3 %150 00022 %
Frii3,6 %3,2 %131 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0002 %
TLC5,1 %4,0 %162 00023 %
Warner Bros. Discovery23,1 %23,5 %415 00060 %
STAR Channel5,9 %6,3 %158 00023 %
National Geographic Channel1,3 %1,2 %125 00018 %
Disney Finland7,2 %7,4 %222 00032 %
Muut4,9 %4,4 %158 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %586 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.