Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 169 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,4 %12,8 %715 00050 %
Yle TV218,0 %9,3 %721 00050 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,5 %326 00023 %
Yle yhteensä30,5 %23,6 %922 00064 %
MTV311,1 %16,2 %716 00050 %
Sub7,0 %5,9 %570 00040 %
AVA1,3 %1,6 %258 00018 %
C More Total1,6 %1,9 %141 00010 %
MTV yhteensä21,1 %25,7 %888 00062 %
Nelonen6,4 %7,8 %678 00047 %
Jim2,8 %3,0 %407 00028 %
Liv2,5 %2,8 %402 00028 %
Hero0,9 %1,2 %232 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,8 %827 00058 %
TV515,0 %17,0 %688 00048 %
Kutonen2,7 %2,9 %339 00024 %
Frii2,4 %2,2 %239 00017 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0002 %
TLC3,0 %2,6 %261 00018 %
Warner Bros. Discovery23,1 %24,6 %823 00058 %
STAR Channel5,8 %6,0 %335 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %231 00016 %
Disney Finland7,4 %7,3 %434 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut6,2 %5,4 %361 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 169 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.