Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2023
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 418 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 098 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %11,8 %660 00047 %
Yle TV211,9 %8,7 %642 00045 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,1 %298 00021 %
Yle yhteensä24,1 %21,6 %836 00059 %
MTV311,0 %15,3 %690 00049 %
Sub5,9 %5,8 %540 00038 %
AVA1,7 %1,9 %298 00021 %
C More Total2,4 %2,9 %164 00012 %
MTV yhteensä21,0 %25,8 %850 00060 %
Nelonen7,3 %8,3 %669 00047 %
Jim2,8 %2,4 %378 00027 %
Liv2,5 %2,6 %358 00025 %
Hero1,0 %1,6 %205 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %14,9 %789 00056 %
TV515,5 %14,0 %646 00046 %
Kutonen3,2 %3,3 %357 00025 %
Frii4,1 %3,9 %266 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC3,2 %2,6 %243 00017 %
Warner Bros. Discovery26,1 %23,8 %740 00052 %
STAR Channel5,8 %5,6 %415 00029 %
National Geographic Channel2,4 %2,0 %225 00016 %
Disney Finland8,2 %7,6 %485 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut8,4 %8,5 %387 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 098 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.