Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2023
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 328 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 419 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %30,0 %3 439 00065 %
Yle TV210,8 %8,5 %3 253 00061 %
Yle Teema&Fem4,2 %2,5 %2 371 00045 %
Yle yhteensä42,3 %41,0 %3 879 00073 %
MTV312,3 %17,4 %3 315 00062 %
Sub4,8 %5,1 %2 485 00047 %
AVA2,1 %1,9 %1 741 00033 %
C More Total1,4 %1,8 %639 00012 %
MTV yhteensä20,6 %26,2 %3 719 00070 %
Nelonen5,8 %5,8 %3 126 00059 %
Jim2,8 %2,3 %2 090 00039 %
Liv1,9 %1,9 %1 952 00037 %
Hero1,3 %2,2 %1 420 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %12,3 %3 537 00066 %
TV59,0 %7,0 %2 793 00052 %
Kutonen2,2 %1,6 %1 748 00033 %
Frii2,8 %2,5 %1 383 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %66 0001 %
TLC1,8 %1,4 %1 251 00023 %
Warner Bros. Discovery15,9 %12,6 %3 196 00060 %
STAR Channel2,4 %2,5 %1 596 00030 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %1 522 00029 %
Disney Finland5,7 %4,7 %2 241 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut4,5 %4,4 %1 366 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 419 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.