Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 060 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %27,7 %1 587 00064 %
Yle TV217,9 %9,6 %1 571 00064 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,6 %1 094 00044 %
Yle yhteensä47,6 %40,0 %1 800 00073 %
MTV310,5 %16,9 %1 548 00063 %
Sub5,4 %5,7 %1 224 00050 %
AVA1,6 %2,0 %794 00032 %
C More Total1,2 %1,7 %343 00014 %
MTV yhteensä18,8 %26,3 %1 722 00070 %
Nelonen4,6 %5,9 %1 444 00058 %
Jim2,3 %2,2 %1 003 00041 %
Liv1,1 %1,3 %868 00035 %
Hero0,7 %1,1 %626 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %10,4 %1 603 00065 %
TV510,2 %11,3 %1 444 00058 %
Kutonen2,5 %2,1 %922 00037 %
Frii1,5 %1,4 %631 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %39 0002 %
TLC0,8 %0,7 %542 00022 %
Warner Bros. Discovery15,2 %15,8 %1 587 00064 %
STAR Channel2,1 %2,4 %715 00029 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %770 00031 %
Disney Finland5,7 %4,6 %1 016 00041 %
Muut4,7 %4,2 %658 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 060 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.