Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 562 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 47 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,1 %37,0 %554 00097 %
Yle TV219,7 %10,6 %545 00096 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,1 %457 00080 %
Yle yhteensä58,1 %50,7 %560 00098 %
MTV311,1 %19,3 %524 00092 %
Sub4,4 %4,5 %398 00070 %
AVA1,7 %2,1 %330 00058 %
C More Total0,8 %1,2 %99 00017 %
MTV yhteensä18,0 %27,0 %537 00094 %
Nelonen3,6 %4,2 %494 00087 %
Jim2,0 %1,7 %353 00062 %
Liv1,0 %1,1 %326 00057 %
Hero0,7 %1,1 %254 00045 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,2 %8,2 %505 00089 %
TV56,1 %6,3 %459 00081 %
Kutonen1,7 %1,2 %303 00053 %
Frii1,1 %1,0 %253 00044 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %6 0001 %
TLC0,7 %0,6 %217 00038 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,2 %485 00085 %
STAR Channel1,0 %1,0 %234 00041 %
National Geographic Channel3,7 %2,1 %311 00055 %
Disney Finland4,7 %3,2 %349 00061 %
Muut2,8 %2,6 %155 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %562 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.