Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 612 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %29,5 %3 500 00065 %
Yle TV217,9 %9,2 %3 513 00065 %
Yle Teema&Fem4,1 %2,9 %2 441 00045 %
Yle yhteensä49,3 %41,5 %4 087 00076 %
MTV312,0 %18,9 %3 386 00063 %
Sub4,2 %4,3 %2 554 00047 %
AVA2,1 %2,4 %1 743 00032 %
C More Total0,9 %1,2 %635 00012 %
MTV yhteensä19,2 %26,9 %3 810 00071 %
Nelonen4,9 %5,8 %3 111 00058 %
Jim2,2 %2,0 %1 946 00036 %
Liv1,6 %1,8 %1 939 00036 %
Hero0,7 %1,0 %1 273 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %10,6 %3 491 00065 %
TV58,7 %9,5 %2 888 00054 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 645 00031 %
Frii1,9 %1,7 %1 326 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %60 0001 %
TLC1,9 %1,8 %1 274 00024 %
Warner Bros. Discovery14,3 %14,6 %3 329 00062 %
STAR Channel2,0 %2,2 %1 372 00025 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 419 00026 %
Disney Finland4,5 %3,8 %2 001 00037 %
Muut3,7 %3,4 %1 318 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 612 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.