Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 43 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,7 %38,8 %1 242 00096 %
Yle TV218,5 %9,8 %1 197 00093 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,4 %1 005 00078 %
Yle yhteensä59,9 %52,0 %1 257 00098 %
MTV312,9 %21,3 %1 185 00092 %
Sub3,0 %2,9 %836 00065 %
AVA2,2 %2,3 %711 00055 %
C More Total0,5 %0,7 %159 00012 %
MTV yhteensä18,6 %27,2 %1 214 00094 %
Nelonen3,9 %4,6 %1 050 00082 %
Jim1,8 %1,5 %686 00053 %
Liv1,3 %1,4 %706 00055 %
Hero0,6 %0,9 %505 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,5 %8,4 %1 083 00084 %
TV55,0 %5,1 %896 00070 %
Kutonen1,1 %0,8 %540 00042 %
Frii1,2 %1,0 %506 00039 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC1,6 %1,6 %478 00037 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,5 %1 001 00078 %
STAR Channel0,8 %0,9 %442 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %542 00042 %
Disney Finland3,2 %2,4 %664 00052 %
Muut2,1 %2,1 %296 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 260 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.