Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 290 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %29,7 %3 347 00067 %
Yle TV217,0 %9,1 %3 251 00065 %
Yle Teema&Fem4,1 %2,9 %2 316 00046 %
Yle yhteensä49,1 %41,6 %3 793 00076 %
MTV312,2 %19,1 %3 242 00065 %
Sub4,2 %4,3 %2 436 00049 %
AVA2,2 %2,4 %1 714 00034 %
C More Total0,9 %1,2 %596 00012 %
MTV yhteensä19,5 %27,0 %3 617 00072 %
Nelonen4,8 %5,8 %2 960 00059 %
Jim2,2 %2,0 %1 894 00038 %
Liv1,6 %1,8 %1 899 00038 %
Hero0,7 %1,0 %1 251 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,6 %3 326 00066 %
TV58,7 %9,3 %2 759 00055 %
Kutonen1,8 %1,5 %1 603 00032 %
Frii1,9 %1,7 %1 301 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %60 0001 %
TLC1,9 %1,8 %1 243 00025 %
Warner Bros. Discovery14,4 %14,5 %3 178 00063 %
STAR Channel1,9 %2,1 %1 317 00026 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 382 00028 %
Disney Finland4,5 %3,8 %1 918 00038 %
Muut3,8 %3,4 %1 225 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 290 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.