Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %31,2 %1 829 00067 %
Yle TV217,0 %8,7 %1 818 00067 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,1 %1 291 00047 %
Yle yhteensä50,8 %43,1 %2 144 00079 %
MTV313,6 %20,9 %1 758 00064 %
Sub3,0 %3,0 %1 266 00046 %
AVA2,7 %2,8 %924 00034 %
C More Total0,6 %0,8 %271 00010 %
MTV yhteensä20,0 %27,5 %1 976 00072 %
Nelonen5,0 %5,8 %1 584 00058 %
Jim2,1 %1,8 %917 00034 %
Liv2,1 %2,3 %1 052 00039 %
Hero0,7 %1,0 %633 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %10,9 %1 799 00066 %
TV57,1 %7,5 %1 374 00050 %
Kutonen1,0 %1,0 %705 00026 %
Frii2,3 %2,0 %681 00025 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC3,0 %2,7 %716 00026 %
Warner Bros. Discovery13,5 %13,3 %1 660 00061 %
STAR Channel1,9 %2,0 %626 00023 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %620 00023 %
Disney Finland3,3 %3,1 %932 00034 %
Muut2,8 %2,7 %616 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 392 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.