Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 582 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,8 %13,3 %352 00048 %
Yle TV217,8 %9,3 %346 00047 %
Yle Teema&Fem2,1 %1,6 %156 00021 %
Yle yhteensä30,7 %24,2 %456 00062 %
MTV39,5 %13,5 %357 00048 %
Sub8,3 %6,8 %279 00038 %
AVA0,7 %1,2 %100 00014 %
C More Total2,4 %2,9 %85 00011 %
MTV yhteensä21,0 %24,5 %436 00059 %
Nelonen6,4 %8,0 %331 00045 %
Jim2,5 %3,0 %209 00028 %
Liv1,8 %2,1 %174 00024 %
Hero0,7 %1,1 %109 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,1 %394 00053 %
TV517,7 %20,1 %360 00049 %
Kutonen3,1 %3,4 %189 00026 %
Frii1,2 %1,1 %108 00015 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC1,0 %1,2 %100 00013 %
Warner Bros. Discovery23,1 %25,8 %408 00055 %
STAR Channel5,8 %5,7 %177 00024 %
National Geographic Channel1,8 %1,6 %107 00014 %
Disney Finland7,6 %7,2 %212 00029 %
Muut7,4 %6,5 %203 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %582 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.