Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 657 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 28 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %23,8 %574 00083 %
Yle TV215,5 %8,9 %559 00081 %
Yle Teema&Fem3,9 %2,6 %424 00062 %
Yle yhteensä42,4 %35,3 %627 00091 %
MTV310,3 %15,8 %561 00082 %
Sub5,3 %6,5 %458 00066 %
AVA1,9 %2,5 %340 00049 %
C More Total1,1 %1,4 %127 00019 %
MTV yhteensä18,6 %26,1 %595 00086 %
Nelonen4,9 %6,7 %511 00074 %
Jim2,6 %2,2 %391 00057 %
Liv1,0 %1,1 %332 00048 %
Hero0,7 %1,1 %246 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %11,0 %553 00080 %
TV511,6 %12,5 %498 00072 %
Kutonen3,4 %2,8 %377 00055 %
Frii2,2 %2,1 %259 00038 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %25 0004 %
TLC0,8 %0,7 %213 00031 %
Warner Bros. Discovery18,4 %18,5 %540 00078 %
STAR Channel1,9 %2,2 %251 00036 %
National Geographic Channel4,2 %2,6 %331 00048 %
Disney Finland6,1 %4,9 %395 00057 %
Muut5,7 %5,1 %224 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %657 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.