Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 304 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %25,8 %1 154 00084 %
Yle TV214,4 %8,4 %1 069 00078 %
Yle Teema&Fem4,2 %2,9 %861 00063 %
Yle yhteensä42,9 %37,0 %1 250 00091 %
MTV311,7 %17,6 %1 100 00080 %
Sub4,7 %5,4 %861 00063 %
AVA2,5 %2,9 %676 00049 %
C More Total1,0 %1,4 %238 00017 %
MTV yhteensä19,9 %27,2 %1 179 00086 %
Nelonen5,1 %6,4 %990 00072 %
Jim2,7 %2,1 %703 00051 %
Liv1,7 %1,8 %686 00050 %
Hero0,8 %1,2 %477 00035 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %11,5 %1 103 00081 %
TV510,3 %10,5 %937 00068 %
Kutonen2,4 %2,0 %631 00046 %
Frii2,8 %2,7 %514 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %31 0002 %
TLC1,9 %1,7 %457 00033 %
Warner Bros. Discovery17,7 %17,1 %1 046 00076 %
STAR Channel1,7 %1,9 %445 00032 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %569 00042 %
Disney Finland4,8 %3,8 %704 00051 %
Muut4,9 %4,2 %402 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 304 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.