Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 159 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %28,6 %1 623 00061 %
Yle TV215,5 %6,6 %1 615 00061 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,7 %1 016 00038 %
Yle yhteensä46,7 %37,9 %1 896 00071 %
MTV316,6 %22,2 %1 669 00063 %
Sub5,3 %6,3 %1 284 00048 %
AVA1,6 %1,9 %745 00028 %
C More Total1,6 %1,9 %420 00016 %
MTV yhteensä25,1 %32,3 %1 830 00069 %
Nelonen6,6 %9,9 %1 498 00056 %
Jim2,4 %2,2 %912 00034 %
Liv1,3 %1,6 %855 00032 %
Hero0,6 %0,9 %549 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %14,6 %1 683 00063 %
TV53,1 %3,1 %1 037 00039 %
Kutonen2,3 %2,0 %861 00032 %
Frii1,3 %1,1 %540 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0001 %
TLC0,7 %0,7 %503 00019 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,5 %1 324 00050 %
STAR Channel2,6 %2,8 %712 00027 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %703 00026 %
Disney Finland5,6 %4,8 %1 042 00039 %
Muut4,3 %4,1 %777 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 159 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.