Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %29,0 %3 324 00066 %
Yle TV214,1 %6,0 %3 095 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %1 992 00040 %
Yle yhteensä45,6 %37,5 %3 744 00075 %
MTV319,2 %23,8 %3 314 00066 %
Sub4,0 %4,6 %2 272 00045 %
AVA2,0 %2,3 %1 579 00032 %
C More Total1,2 %1,4 %699 00014 %
MTV yhteensä26,4 %32,0 %3 612 00072 %
Nelonen7,4 %11,2 %3 000 00060 %
Jim2,2 %1,9 %1 718 00034 %
Liv1,7 %2,0 %1 794 00036 %
Hero0,6 %1,0 %1 084 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %16,0 %3 354 00067 %
TV52,8 %2,8 %2 031 00041 %
Kutonen1,7 %1,5 %1 422 00028 %
Frii1,8 %1,5 %1 087 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %55 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 125 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,1 %2 582 00052 %
STAR Channel2,3 %2,4 %1 314 00026 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %1 237 00025 %
Disney Finland4,4 %3,8 %1 913 00038 %
Muut3,6 %3,5 %1 370 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 182 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.