Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 352 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %29,0 %1 856 00068 %
Yle TV213,7 %5,5 %1 727 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %1 076 00039 %
Yle yhteensä45,0 %37,0 %2 122 00078 %
MTV321,4 %25,3 %1 812 00066 %
Sub2,7 %3,1 %1 111 00041 %
AVA2,4 %2,6 %857 00031 %
C More Total0,8 %0,9 %308 00011 %
MTV yhteensä27,3 %31,9 %2 003 00073 %
Nelonen8,4 %12,3 %1 674 00061 %
Jim2,0 %1,6 %826 00030 %
Liv2,0 %2,2 %991 00036 %
Hero0,7 %1,0 %540 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %17,2 %1 859 00068 %
TV52,4 %2,5 %1 036 00038 %
Kutonen1,0 %1,1 %591 00022 %
Frii2,3 %1,9 %564 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %20 0001 %
TLC2,9 %2,9 %656 00024 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,6 %1 347 00049 %
STAR Channel2,0 %2,1 %661 00024 %
National Geographic Channel1,2 %0,9 %542 00020 %
Disney Finland3,1 %3,1 %931 00034 %
Muut2,8 %2,9 %668 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 352 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.