Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 699 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 28 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,9 %36,0 %690 00096 %
Yle TV213,5 %5,4 %614 00086 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,1 %494 00069 %
Yle yhteensä52,4 %44,4 %693 00097 %
MTV321,9 %25,2 %663 00092 %
Sub1,7 %2,2 %397 00055 %
AVA2,2 %2,4 %343 00048 %
C More Total0,4 %0,4 %82 00011 %
MTV yhteensä26,3 %30,2 %670 00093 %
Nelonen7,0 %10,9 %582 00081 %
Jim1,9 %1,5 %344 00048 %
Liv1,6 %1,9 %378 00053 %
Hero0,5 %0,8 %204 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,0 %15,1 %621 00086 %
TV52,0 %2,1 %379 00053 %
Kutonen0,5 %0,6 %228 00032 %
Frii1,3 %1,1 %224 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,4 %2,7 %226 00031 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,5 %467 00065 %
STAR Channel0,6 %0,8 %215 00030 %
National Geographic Channel1,1 %0,8 %222 00031 %
Disney Finland1,7 %1,5 %330 00046 %
Muut2,0 %2,4 %220 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %699 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.