Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 644 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %25,9 %571 00084 %
Yle TV211,6 %5,1 %505 00074 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,1 %354 00052 %
Yle yhteensä39,4 %33,1 %609 00089 %
MTV321,1 %24,9 %558 00082 %
Sub3,3 %3,5 %357 00052 %
AVA3,1 %3,4 %298 00044 %
C More Total1,1 %1,2 %131 00019 %
MTV yhteensä28,6 %33,0 %600 00088 %
Nelonen9,4 %12,9 %504 00074 %
Jim1,9 %1,4 %266 00039 %
Liv2,3 %2,7 %342 00050 %
Hero0,8 %1,2 %218 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,1 %565 00083 %
TV53,1 %3,1 %378 00055 %
Kutonen1,4 %1,4 %209 00031 %
Frii3,6 %2,9 %221 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %8 0001 %
TLC2,9 %3,0 %229 00034 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,8 %459 00067 %
STAR Channel2,1 %2,0 %214 00031 %
National Geographic Channel1,1 %0,9 %198 00029 %
Disney Finland3,2 %2,9 %309 00045 %
Muut3,8 %2,9 %179 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %644 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.