Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,9 %36,3 %1 243 00097 %
Yle TV215,0 %5,9 %1 115 00087 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,2 %934 00073 %
Yle yhteensä53,5 %45,4 %1 248 00097 %
MTV319,1 %23,6 %1 204 00093 %
Sub2,7 %3,2 %820 00064 %
AVA2,0 %2,3 %655 00051 %
C More Total0,9 %1,0 %233 00018 %
MTV yhteensä24,6 %30,2 %1 217 00094 %
Nelonen6,1 %9,7 %1 060 00082 %
Jim2,0 %1,6 %677 00053 %
Liv1,4 %1,6 %695 00054 %
Hero0,5 %0,8 %425 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %13,8 %1 132 00088 %
TV52,1 %2,1 %746 00058 %
Kutonen1,0 %0,8 %534 00041 %
Frii1,3 %1,1 %453 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %15 0001 %
TLC1,6 %1,8 %402 00031 %
Warner Bros. Discovery6,5 %6,0 %906 00070 %
STAR Channel0,8 %1,0 %423 00033 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %509 00040 %
Disney Finland3,1 %2,4 %685 00053 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,8 %2,9 %478 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 257 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.