Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %32,1 %1 947 00077 %
Yle TV29,4 %5,5 %1 568 00062 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %1 118 00044 %
Yle yhteensä43,6 %40,7 %2 077 00082 %
MTV325,3 %29,4 %1 884 00074 %
Sub2,4 %2,4 %1 040 00041 %
AVA2,5 %2,6 %833 00033 %
C More Total1,0 %0,9 %309 00012 %
MTV yhteensä31,1 %35,1 %1 988 00078 %
Nelonen6,6 %8,5 %1 579 00062 %
Jim1,9 %1,3 %828 00033 %
Liv2,0 %2,0 %928 00037 %
Hero0,8 %1,1 %511 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,3 %12,9 %1 786 00070 %
TV52,7 %2,2 %1 016 00040 %
Kutonen0,9 %0,8 %613 00024 %
Frii2,5 %1,7 %518 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %35 0001 %
TLC2,8 %2,5 %620 00024 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,3 %1 340 00053 %
STAR Channel1,3 %1,3 %531 00021 %
National Geographic Channel1,3 %0,9 %575 00023 %
Disney Finland2,6 %2,2 %851 00033 %
Muut2,6 %2,3 %589 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 253 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.