Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 310 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %28,7 %1 182 00086 %
Yle TV29,7 %7,0 %998 00073 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,2 %707 00052 %
Yle yhteensä39,0 %38,0 %1 224 00089 %
MTV321,3 %25,7 %1 184 00086 %
Sub3,7 %3,8 %783 00057 %
AVA2,3 %2,6 %551 00040 %
C More Total1,5 %1,4 %270 00020 %
MTV yhteensä28,8 %33,5 %1 234 00090 %
Nelonen6,2 %8,4 %1 005 00073 %
Jim2,0 %1,4 %617 00045 %
Liv2,0 %2,0 %647 00047 %
Hero0,9 %1,3 %419 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,1 %1 116 00081 %
TV53,9 %3,1 %829 00060 %
Kutonen2,5 %1,8 %586 00043 %
Frii3,0 %1,9 %399 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %48 0003 %
TLC1,8 %1,5 %390 00028 %
Warner Bros. Discovery11,6 %8,8 %974 00071 %
STAR Channel2,5 %2,6 %461 00034 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %510 00037 %
Disney Finland5,5 %4,2 %688 00050 %
Muut4,6 %3,2 %440 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 310 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.