Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 626 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,2 %32,0 %3 858 00072 %
Yle TV210,9 %6,4 %3 251 00060 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %2 186 00041 %
Yle yhteensä44,3 %41,2 %4 227 00078 %
MTV322,4 %27,3 %3 775 00070 %
Sub3,3 %3,1 %2 232 00041 %
AVA2,0 %2,2 %1 554 00029 %
C More Total1,7 %1,6 %789 00015 %
MTV yhteensä29,4 %34,2 %3 999 00074 %
Nelonen6,2 %8,1 %3 151 00058 %
Jim2,1 %1,6 %1 734 00032 %
Liv1,7 %1,8 %1 771 00033 %
Hero0,7 %1,1 %1 014 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,6 %3 553 00066 %
TV52,9 %2,6 %2 147 00040 %
Kutonen1,8 %1,3 %1 468 00027 %
Frii2,0 %1,3 %1 018 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %90 0002 %
TLC1,8 %1,6 %1 106 00021 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,0 %2 716 00050 %
STAR Channel1,8 %1,8 %1 241 00023 %
National Geographic Channel2,2 %1,2 %1 340 00025 %
Disney Finland4,0 %3,0 %1 900 00035 %
Muut3,5 %3,0 %1 404 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 626 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.