Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,3 %35,5 %1 222 00095 %
Yle TV211,4 %8,7 %1 081 00084 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,1 %959 00074 %
Yle yhteensä51,6 %47,3 %1 233 00096 %
MTV321,3 %25,8 %1 184 00092 %
Sub2,8 %3,4 %801 00062 %
AVA2,2 %2,2 %631 00049 %
C More Total0,9 %0,9 %342 00027 %
MTV yhteensä27,2 %32,3 %1 202 00093 %
Nelonen5,4 %7,4 %1 058 00082 %
Jim1,8 %1,3 %675 00052 %
Liv1,2 %1,3 %636 00049 %
Hero0,3 %0,4 %392 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %10,4 %1 088 00084 %
TV53,1 %2,7 %801 00062 %
Kutonen1,2 %0,9 %515 00040 %
Frii1,4 %1,2 %454 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %5 0000 %
TLC1,7 %1,7 %470 00036 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,5 %909 00071 %
STAR Channel0,8 %0,8 %388 00030 %
National Geographic Channel2,1 %0,9 %497 00039 %
Disney Finland2,9 %1,7 %634 00049 %
Muut2,6 %2,4 %513 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 245 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.