Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %25,8 %1 103 00080 %
Yle TV29,4 %7,8 %1 020 00074 %
Yle Teema&Fem2,6 %1,9 %676 00049 %
Yle yhteensä37,4 %35,6 %1 195 00087 %
MTV319,2 %21,5 %1 129 00082 %
Sub5,5 %5,6 %762 00056 %
AVA3,7 %3,7 %668 00049 %
C More Total1,4 %1,2 %309 00023 %
MTV yhteensä29,9 %32,0 %1 189 00087 %
Nelonen7,9 %11,1 %979 00071 %
Jim2,0 %2,1 %603 00044 %
Liv1,9 %1,9 %589 00043 %
Hero0,9 %1,1 %368 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,2 %1 087 00079 %
TV53,1 %2,9 %703 00051 %
Kutonen2,9 %2,6 %589 00043 %
Frii2,8 %2,1 %388 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0002 %
TLC1,8 %1,8 %377 00027 %
Warner Bros. Discovery11,4 %9,9 %924 00067 %
STAR Channel2,2 %2,0 %446 00033 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %514 00037 %
Disney Finland5,1 %3,7 %693 00051 %
Muut4,3 %3,5 %471 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 279 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.