Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %28,5 %1 737 00064 %
Yle TV211,3 %7,1 %1 730 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %1 046 00038 %
Yle yhteensä42,5 %38,2 %2 010 00074 %
MTV322,3 %26,3 %1 847 00068 %
Sub3,1 %3,0 %1 091 00040 %
AVA3,3 %3,3 %945 00035 %
C More Total1,6 %0,8 %466 00017 %
MTV yhteensä30,4 %33,4 %2 021 00074 %
Nelonen7,7 %10,5 %1 558 00057 %
Jim1,6 %1,7 %827 00030 %
Liv2,0 %2,1 %899 00033 %
Hero0,8 %0,8 %507 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %15,0 %1 755 00064 %
TV52,4 %2,3 %1 012 00037 %
Kutonen1,2 %1,2 %640 00023 %
Frii2,7 %2,1 %562 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,0 %2,7 %585 00021 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %1 343 00049 %
STAR Channel1,6 %1,7 %629 00023 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %584 00021 %
Disney Finland3,2 %2,7 %913 00033 %
Muut3,4 %2,7 %776 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 303 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.