Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 140 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %28,6 %1 670 00066 %
Yle TV210,6 %7,1 %1 607 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %1 022 00040 %
Yle yhteensä42,3 %38,3 %1 866 00073 %
MTV322,5 %26,3 %1 762 00069 %
Sub3,1 %3,0 %1 046 00041 %
AVA3,4 %3,3 %931 00037 %
C More Total1,6 %0,8 %446 00018 %
MTV yhteensä30,6 %33,4 %1 912 00075 %
Nelonen7,6 %10,4 %1 487 00059 %
Jim1,6 %1,7 %815 00032 %
Liv2,0 %2,0 %863 00034 %
Hero0,8 %0,8 %501 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %15,0 %1 670 00066 %
TV52,4 %2,3 %980 00039 %
Kutonen1,2 %1,2 %628 00025 %
Frii2,7 %2,1 %556 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,0 %2,7 %576 00023 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,5 %1 306 00051 %
STAR Channel1,7 %1,7 %609 00024 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %577 00023 %
Disney Finland3,2 %2,7 %889 00035 %
Muut3,4 %2,7 %726 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 140 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.