Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,6 %27,6 %1 771 00070 %
Yle TV217,1 %11,3 %1 606 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 020 00040 %
Yle yhteensä50,1 %41,6 %1 961 00077 %
MTV320,1 %24,6 %1 734 00068 %
Sub2,3 %2,7 %970 00038 %
AVA2,7 %3,0 %885 00035 %
C More Total1,0 %0,9 %350 00014 %
MTV yhteensä26,1 %31,0 %1 876 00074 %
Nelonen6,7 %10,3 %1 503 00059 %
Jim1,4 %1,7 %708 00028 %
Liv1,6 %1,9 %778 00031 %
Hero0,6 %0,8 %452 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %14,6 %1 657 00065 %
TV52,0 %1,9 %896 00035 %
Kutonen1,0 %1,0 %598 00024 %
Frii2,7 %2,4 %540 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,6 %2,7 %574 00023 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,0 %1 234 00049 %
STAR Channel1,5 %1,8 %581 00023 %
National Geographic Channel1,3 %1,0 %530 00021 %
Disney Finland2,8 %2,8 %835 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut2,9 %2,7 %714 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 170 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.