Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 008 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,4 %1 598 00065 %
Yle TV220,1 %13,9 %1 513 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %922 00037 %
Yle yhteensä50,7 %42,1 %1 807 00073 %
MTV315,1 %19,5 %1 570 00064 %
Sub4,5 %5,6 %1 160 00047 %
AVA2,0 %2,4 %712 00029 %
C More Total1,7 %2,3 %396 00016 %
MTV yhteensä23,3 %29,8 %1 715 00069 %
Nelonen5,9 %9,0 %1 348 00055 %
Jim1,8 %1,8 %837 00034 %
Liv1,1 %1,5 %750 00030 %
Hero0,7 %1,0 %528 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %13,3 %1 534 00062 %
TV52,4 %2,6 %973 00039 %
Kutonen2,4 %2,3 %849 00034 %
Frii1,7 %1,4 %540 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %45 0002 %
TLC0,7 %0,7 %454 00018 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,2 %1 241 00050 %
STAR Channel2,2 %2,5 %696 00028 %
National Geographic Channel3,1 %1,8 %698 00028 %
Disney Finland5,2 %4,3 %975 00039 %
Muut4,9 %5,1 %824 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 008 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.