Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 271 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,0 %32,8 %1 261 00098 %
Yle TV219,7 %13,1 %1 144 00089 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %940 00073 %
Yle yhteensä58,4 %49,4 %1 268 00098 %
MTV317,3 %22,9 %1 198 00093 %
Sub2,3 %2,8 %760 00059 %
AVA2,4 %2,7 %676 00052 %
C More Total1,0 %1,1 %250 00019 %
MTV yhteensä22,9 %29,4 %1 215 00094 %
Nelonen5,1 %7,8 %996 00077 %
Jim1,5 %1,7 %632 00049 %
Liv1,1 %1,3 %589 00046 %
Hero0,4 %0,6 %403 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,2 %11,4 %1 084 00084 %
TV51,6 %1,5 %713 00055 %
Kutonen1,0 %1,0 %519 00040 %
Frii1,6 %1,5 %461 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %11 0001 %
TLC1,4 %1,6 %411 00032 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,7 %859 00067 %
STAR Channel0,7 %0,8 %420 00033 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %482 00037 %
Disney Finland2,7 %2,0 %636 00049 %
Muut2,6 %2,9 %496 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 271 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.