Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 559 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,6 %10,3 %362 00052 %
Yle TV218,9 %12,4 %363 00053 %
Yle Teema&Fem2,0 %1,9 %150 00022 %
Yle yhteensä32,5 %24,5 %461 00067 %
MTV321,7 %25,8 %378 00055 %
Sub4,2 %4,5 %208 00030 %
AVA2,1 %2,5 %153 00022 %
C More Total1,5 %1,7 %84 00012 %
MTV yhteensä29,5 %34,5 %440 00064 %
Nelonen9,2 %13,2 %343 00050 %
Jim1,8 %2,3 %132 00019 %
Liv2,3 %3,0 %167 00024 %
Hero0,8 %0,9 %75 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %19,4 %402 00058 %
TV53,0 %3,6 %183 00026 %
Kutonen1,9 %2,0 %122 00018 %
Frii4,3 %2,7 %91 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %9 0001 %
TLC3,8 %3,7 %128 00019 %
Warner Bros. Discovery13,1 %12,1 %302 00044 %
STAR Channel4,6 %5,1 %171 00025 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %105 00015 %
Disney Finland6,8 %6,5 %212 00031 %
Muut5,3 %4,7 %183 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %559 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.