Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 172 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %25,2 %1 678 00063 %
Yle TV220,6 %13,9 %1 637 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %956 00036 %
Yle yhteensä50,8 %41,8 %1 951 00073 %
MTV315,0 %19,6 %1 663 00062 %
Sub4,6 %5,6 %1 230 00046 %
AVA2,0 %2,3 %733 00027 %
C More Total1,7 %2,3 %423 00016 %
MTV yhteensä23,2 %29,9 %1 851 00069 %
Nelonen6,1 %9,0 %1 460 00055 %
Jim1,8 %1,8 %854 00032 %
Liv1,1 %1,6 %777 00029 %
Hero0,7 %1,0 %539 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %13,5 %1 655 00062 %
TV52,4 %2,6 %1 031 00039 %
Kutonen2,4 %2,3 %874 00033 %
Frii1,7 %1,4 %543 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %45 0002 %
TLC0,7 %0,7 %472 00018 %
Warner Bros. Discovery7,4 %7,2 %1 318 00049 %
STAR Channel2,2 %2,5 %731 00027 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %718 00027 %
Disney Finland5,2 %4,3 %1 019 00038 %
Muut4,9 %5,1 %874 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 172 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.