Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,3 %33,7 %1 244 00097 %
Yle TV211,8 %7,9 %1 086 00085 %
Yle Teema&Fem4,6 %4,0 %978 00076 %
Yle yhteensä50,6 %45,6 %1 250 00097 %
MTV320,1 %23,4 %1 195 00093 %
Sub2,7 %2,8 %764 00059 %
AVA2,8 %3,0 %739 00058 %
C More Total1,4 %1,4 %281 00022 %
MTV yhteensä27,1 %30,5 %1 220 00095 %
Nelonen6,8 %9,3 %999 00078 %
Jim2,4 %3,0 %703 00055 %
Liv1,0 %1,0 %623 00049 %
Hero0,5 %0,7 %374 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %14,0 %1 095 00085 %
TV51,6 %1,3 %676 00053 %
Kutonen1,3 %1,0 %507 00039 %
Frii1,7 %1,6 %471 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC1,7 %1,8 %421 00033 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,7 %853 00066 %
STAR Channel0,7 %0,8 %347 00027 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %469 00037 %
Disney Finland2,9 %2,1 %609 00047 %
Muut3,1 %2,9 %522 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 253 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.