Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 633 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %24,1 %547 00080 %
Yle TV29,0 %7,4 %463 00068 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,8 %366 00053 %
Yle yhteensä37,0 %34,2 %589 00086 %
MTV320,9 %23,6 %559 00081 %
Sub3,2 %3,9 %336 00049 %
AVA3,4 %3,7 %323 00047 %
C More Total1,6 %1,5 %105 00015 %
MTV yhteensä29,1 %32,8 %589 00086 %
Nelonen9,5 %13,3 %463 00068 %
Jim2,2 %1,8 %274 00040 %
Liv2,7 %2,2 %296 00043 %
Hero0,7 %1,0 %140 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,3 %523 00076 %
TV52,8 %1,9 %327 00048 %
Kutonen1,2 %1,2 %229 00033 %
Frii4,8 %3,5 %179 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %6 0001 %
TLC3,4 %2,6 %208 00030 %
Warner Bros. Discovery12,4 %9,5 %416 00061 %
STAR Channel1,3 %1,4 %165 00024 %
National Geographic Channel2,1 %1,6 %205 00030 %
Disney Finland3,4 %3,0 %286 00042 %
Muut3,9 %3,2 %223 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %633 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.