Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 556 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,5 %34,0 %551 00097 %
Yle TV213,3 %9,5 %492 00086 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,8 %432 00076 %
Yle yhteensä51,8 %47,3 %554 00097 %
MTV315,9 %20,0 %532 00093 %
Sub3,5 %3,5 %380 00067 %
AVA2,5 %2,9 %336 00059 %
C More Total2,0 %2,5 %156 00027 %
MTV yhteensä23,9 %28,8 %540 00095 %
Nelonen6,1 %8,1 %438 00077 %
Jim2,7 %3,1 %331 00058 %
Liv0,8 %0,9 %277 00049 %
Hero0,5 %0,8 %176 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %12,9 %496 00087 %
TV51,6 %1,3 %331 00058 %
Kutonen2,1 %1,5 %283 00050 %
Frii1,8 %1,6 %227 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %9 0002 %
TLC0,8 %0,7 %175 00031 %
Warner Bros. Discovery6,5 %5,2 %413 00072 %
STAR Channel1,1 %1,1 %168 00029 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %279 00049 %
Disney Finland4,5 %3,1 %317 00056 %
Muut4,3 %4,2 %280 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %556 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.